środa, 22 kwietnia 2020

Nakszatry


  1. Aśvinī: 00-13:20 Barana - - uzdrawianie, odmładzanie
  2. Bharaī: 13:20-26:40 Barana - ♀︎ - umieranie, śmierć, transformacja
  3. Kṛttikā: 26:40 Barana -10:00 Byka - - palenie, jasność, oczyszczanie
  4. Rohiī: 10:00-23:20 Byka - - tworzenie, kultura
  5. Mṛgaśīrā: 23:20 Byka – 6:40 Bliźniąt - ♂︎ - wzrost, prokreacja
  6. Ārdrā: 6:40 -20:00 Bliźniąt - - gniew, niszczenie
  7. Punarvasu: 20:00 Bliźniąt – 3:20 Raka - - nauka, rozumienie, poszerzanie
  8. Puya: 3:20-16:40 Raka - - wiedza, świadomość
  9. Aślea: 16:40-30:00 Raka - - zwodzenie, iluzja, nadmierna pewność siebie
  10. Maghā: 00-13:20 Lwa – - autorytet, karma
  11. Pūrvaphalgunī: 13:20-26:40 Lwa - ♀︎ - związki, seksualność
  12. Uttaraphalgunī: 26:40 Lwa – 10:00 Panny - - miłość, małżeństwo, rodzina
  13. Hasta: 10:00 -23:20 Panny - - przebudzenie, zrozumienie
  14. Citrā: 23:20 Panny-6:40 Wagi - ♂︎ - budowanie, planowanie
  15. Svātī: 6:40-20:00 Wagi - - ruch, siła do budowania
  16. Viśākhā: 20:00 Wagi-3:20 Skorpiona - - sojusznik, wsparcie
  17. Anurādhā: 3:20-16:40 Skorpiona - - przyjaźń, detal
  18. Jyeṣṭha: 16:40-30:00 Skorpiona - - kontrolowanie pragnień, opanowanie zmysłów
  19. Mūlā: 00-13:20 Strzelca - - przełamywanie
  20. Pūrvāādhā: 13:20-26:40 Strzelca - ♀︎ - czucie, szukanie
  21. Uttarāādhā: 26:40 Strzelca- 10:00 Koziorożca - - szlachetność, dobry charakter
  22. Śravaa: 10:00-23:20 Koziorożca - - wszystko przenika, poszerzanie
  23. Dhaniṣthā: 23:20 Koziorożca- 6:40 Wodnika - ♂︎ - sława, błysk, bycie widzianym
  24. Śatabhia: 6:40-20:00 Wodnika - - kara, skrucha
  25. Pūrvabhādrapadā: 20:00 Wodnika-3:20 Ryb - - asceza, pokuta
  26. Uttarabhādrapadā: 3:20-16:40 Ryb - - niewidziane, ukryte
  27. Revatī: 16:40-30:00 Ryb - - bezpieczna podróż, karmienie

Aśvinī

|| au aśvinīkumārābhyāṃ namaḥ ||


Aświni jest to pierwsza nakszatra. Rozpoczyna się w 0°-0'-0" a kończy w 13°-20' Barana. Jej bóstwa to aświnowie, czyli bliźniacy-lekarze, toteż słowa klucze do jej zrozumienia to: leczenie, odmładzanie. Owe bliźnięta leczyły bogów, były strażnikami nieśmiertelności. Ich ojcem był Surja (bóg Słońca), który począł je będąc w postaci konia. Dlatego to właśnie głowa tego zwierzęcia symbolizuje tę nakszatrę. Sama nazwa również nawiązuje do tego zwierzęcia, ponieważ „aśwa” to w sanskrycie „koń”.

Aświni Kumara to młodzi chłopcy, którzy reprezentują witalność, siłę i zdrowie, są również mistrzami ajurwedy (indyjskiej medycyny). Mają oni niezwykłe moce lecznicze, dlatego ta nakszatra ściśle wiąże się z uzdrawianiem. Surja, słoneczne bóstwo, również kojarzy się z energią, mocą, siłą życiową. Koń to symbol siły i dobrego zdrowia (m.in. w języku polskim istnieje przysłowie„końskie zdrowie”, które to obrazuje).

Ta nakszatra obdarza krytycznym umysłem, nieufnością, testowaniem i sprawdzaniem. Takie osoby najpierw same sprawdzą, poszukają dowodu, przetestują, a nie bezkrytycznie przyjmą na podstawie wiary. Mogą obdarzyć talentem do medycyny, sztuki, muzyki, zdolnościami manualnymi.

W XII rozdziale Brihat Dżataki Warahamiry możemy przeczytać, że osoba, która ma Księżyc w tej nakszatrze będzie utalentowana, a także będzie mieć skłonność do estetycznych ozdób, może być atrakcyjna i inteligentna. 

Śatabhisza

Zaczyna się w 6°40' i kończy w 20° 00'Wodnika. Jej władcą jest Rahu. 

Ta nakszatra oznacza sto gwiazd, a ta symbolika wiąże się z oświeceniem, duchową wiedzą. Dlatego łączona jest z tzw. atmadhjaną - wiedzą o duszy.

Bóstwem jej przypisanym jest Waruna, który jest strażnikiem Rity (uniwersalnego prawa Kosmosu). Jego zadaniem jest utrzymywanie naturalnego porządku. Włada on wodami, tym, co niewidzialne, również niewidzialnymi przeszkodami (badhaka).

Księżyc w Śatabhisza daje wiedzę o ziołach, leczeniu, uzdrawianiu, ale również umysł myślący o osiągnięciu oświecenia.

Merkury w Śatabhisza może mieć obsesje na temat religii i oświecenia, bardzo dużo na ten temat mówić.

Saturn w Śatabhisza nie rozumie duchowości.

Ta nakszatra może oznaczać, że osoba bardzo dużo energii wkłada w pokonanie swoich wrogów, może być lekkomyślna, energiczna, a nawet brutalna, czy bez gracji.

Może się sprawdzać pracując z osobami przewlekle lub umysłowo chorymi, więźniami czy miejscami rehabilitacji, czy kary.

Nakszatry dotyczą poziomu psychologicznego. Nakszatra Księżyca m.in. pokaże co nieustannie zajmuje umysł. Sprawdzając domy od nakszatry Księżyca również możemy analizować horoskop sprawdzając psychologiczną warstwę. Np. naksztara pokaże jaką pracę dana osoba pragnie mieć, ale pracę konkretną pokaże już 10 dom od Księżyca (oraz D10, również D9 będzie istotne oraz AL). To, co pokazuje nakszatra może pozostać jedynie w sferze pragnień jeśli inne elementy horoskopu tego nie potwierdzą.



Uttarabhadra.

Zaczyna się ona w 3°20' Ryb a kończy w 16°40'. Bóstwem przypisanym tej nakszatrze jest Ahirbudhnya. „Ahi” może być przetłumaczone jako „wąż”, „budhnya” jako „poniżej”, „dół”, „fundament świata”. Zatem to wężowe bóstwo przebywa w niższych regionach, w zamglonej otchłani. Przypomina ono ukrytą w nas energię kundalini. Dlatego symbolika tej nakszatry wiąże się z tym, co ukryte, niewidoczne, z sekretną wiedzą.


Władcą tej nakszatry jest Saturn.


Może dawać osoby uczone, szczególnie zaznajomione z Wedami. To osoby, które lubią porządkować wiedzę i dbać o jej czystość. Lubią rytuały, mogą zajmować się magią lub tantrą. Nie lubią przegrywać i wkładają bardzo dużo wysiłku w wygrywanie.

Ahirbudhnya odpowiada za usuwanie pecha i przynosi odświeżenie, radość, zachwyt. Dlatego osoby z tą nakszatrą często są zadowolone, ich działalność przynosi rezultaty, a projekty, w których biorą udział mają szansę na sukces.


                                                              Rewati 

Znajduje się w 16 °40'-30 °00' Ryb. Jest to ostatnia nakszatra (w systemie 27 nakszatr). Jej władcą jest Merkury, a symbolem dwie płynące ryby.

Bóstwem tej nakszatry jest Puszan (Pūṣaṇ), czyli jeden z dwunastu Aditjów. To solarne bóstwo łączone jest z karmieniem, prosperowaniem, wzrostem. Jest on porównywany do pasterza dbającego o stado. Ochrania zarówno swoje stado, jak i wszystkie istoty. Puszan prowadzi trzody zwierząt, ale również dusze zmarłych (tzw. psychopompos). 

 Nazywany jest „aghrini”, co oznacza „jasny”, „promienny”. Znany jest z tego, że znajduje zwierzęta, które oddaliły się od swojego stada, toteż zwraca się do niego z prośbami o pomoc w znalezieniu tego, co się zagubiło. 

Ta nakszatra wiąże się ze szczerością, czystością, pracami, w których dba się o zwierzęta lub ludzi. Te osoby mogą lubić być otoczone przez rodzinę. Pragną opiekować się innymi.

Puszan sprzyja bezpiecznym podróżom i daje podczas nich ochronę. Szczególnie przed złodziejami i negatywnościami. Ta nakszatra może dawać sukces podczas wypraw, lub pracę w miejscach, do których trzeba się udać w podróż. Owo bóstwo strzeże zarówno podróży ziemskich, jak i tych, które odbywają się na planie astralnym i ostatniej wędrówki po opuszczeniu ciała. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Siddhādeśa , Blogger